WK 2024: Slovenië met twee kopmannen naar Zürich, ook Primoz Roglic zet zinnen op WK
Foto: Cor Vos
zaterdag 14 september 2024 om 11:50

WK 2024: Slovenië met twee kopmannen naar Zürich, ook Primoz Roglic zet zinnen op WK

Slovenië komt met een uiterst sterke ploeg aan het vertrek van het WK wielrennen in Zürich. Dat Tourwinnaar Tadej Pogacar een doel van het wereldkampioenschap had gemaakt, was al bekend. Maar ook Vuelta-laureaat Primoz Roglic kleurt de selectie in zowel de weg- als tijdrit.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

Slovenië heeft misschien maar zeven renners die op het hoogste niveau koersen, maar bondscoach Uros Murn kan op hen allemaal rekenen tijdens het komende WK wielrennen in Zwitserland. Naast Pogačar en Roglič hebben ook Matej Mohorič, Jan Tratnik, Domen Novak, Luka Mezgec en Matevž Govekar gehoor gegeven aan de oproep van de selectieheer om naar Zürich af te zakken (van 21-29 september).

“Het doel is om een medaille te winnen in zowel de tijdrit als de wegwedstrijd”, aldus de bondscoach tegen de Sloveense MMC RTV Slovenija. “We hebben met Primoz een grote kanshebber voor de tijdrit. We rekenen op één medaille voor de wegwedstrijd, maar het zouden er twee kunnen zijn, natuurlijk. We zullen een beetje geluk nodig hebben.”

De bondscoach is vooral erg trots dat hij de twee grote namen samen naar het kampioenschap kan brengen. “Het is onvoorstelbaar dat we twee jongens hebben die grote rondes winnen in het zelfde jaar. Dat is voor alle landen in de wereld ondenkbaar, maar deze keer dus niet voor het kleine Slovenië. We weten dat ze allebei een druk programma hebben met hun ploeg, maar het is een eer dat ze hun land ook op het WK willen vertegenwoordigen.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.