Soudal Quick-Step schuift Tim Merlier naar voren als sprintkopman in Giro d’Italia
foto: Cor Vos
dinsdag 9 april 2024 om 15:58

Soudal Quick-Step schuift Tim Merlier naar voren als sprintkopman in Giro d’Italia

Tim Merlier mag zich voor de tweede keer in zijn carrière opmaken voor de Giro d’Italia (4-26 mei). Dat heeft Patrick Lefevere, de teammanager van Soudal Quick-Step, bevestigd aan persbureau Belga. De 31-jarige Belg moet zijn ploeg aan sprintzeges helpen.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

De Giro d’Italia, Vuelta a España of toch de Tour de France in 2024? Merlier leefde lange tijd in onzekerheid, maar weet nu dus waar hij aan toe is. De West-Vlaming hield in januari in gesprek met WielerFlits vooral rekening met een Vuelta-deelname, maar de topsprinter zal over een maand dus aan de start verschijnen van de eerste grote ronde van het seizoen, de Ronde van Italië.

Het wordt dus de tweede deelname van Merlier aan de Giro. In 2021 maakte hij voor de eerste keer kennis met La Corsa Rosa, toen nog als renner van Alpecin-Fenix. Hij won dat jaar meteen de tweede etappe naar Novara en werd ook derde in de rit naar Termoli, maar verliet de wedstrijd al na ruim een week vanwege maag- en darmklachten en vermoeidheidsverschijnselen.

Bij zijn Girodebuut was het al raak voor Tim Merlier – foto: Cor Vos

Stevige concurrentie
Merlier, die zondag nog ten val kwam in Parijs-Roubaix, zal nu een korte rustperiode inlassen. Daarna staat alles in het teken van opbouwen richting de Giro. Merlier, dit seizoen al goed voor zeven overwinningen, zal het in de Italiaanse sprints opnemen tegen andere topsprinters als Olav Kooij, Fabio Jakobsen, Jonathan Milan, Caleb Ewan en Gerben Thijssen.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine