Nederlandse sportschoolketen Basic-Fit gaat Tour de France sponsoren
Basic-Fit stapt als partner in bij de Tour de France. De sportschoolketen gaat een samenwerking voor vier jaar aan met de grootste wielerwedstrijd ter wereld. Het Nederlandse bedrijf is tot en met 2028 sponsor van het ploegenklassement.
De deal tussen Basic-Fit en de Tour de France komt niet uit de lucht vallen. In Parijs-Nice, een andere koers van organisator ASO, was de sportschoolketen ook al sponsor van het door INEOS Grenadiers gewonnen ploegenklassement. Naast Parijs-Nice en de Tour de France zal Basic-Fit ook sponsor worden van die nevenrangschikking in het Critérium du Dauphiné en de Tour de France Femmes.
“Basic-Fit is een iconisch merk voor fitnessenthousiastelingen in Frankrijk”, zegt Christian Prudhomme, de directeur van de Tour de France, in een persbericht. “Met een groot netwerk door het hele land, belooft de samenwerking met de Tour de France en Tour de France Femmes een julimaand vol actie op te leven voor de leden! Door het ploegenklassement van Parijs-Nice, de Dauphiné en de Tour te sponsoren, onderschrijft Basic-Fit zijn toewijding tot sport voor iedereen. Basic-Fit is een volledig toegewijde partner die ons doel deelt om sport in het alledaagse leven te promoten.
Nederlands
Het in 2003 opgerichte Basic-Fit is van oorsprong Nederlands en heeft hier ook veel vestigingen. De meeste sportscholen van het merk staan tegenwoordig echter in Frankrijk. Daar bevindt het hoofdkantoor zich in Lille, de plaats waar de Tour de France dit jaar van start zal gaan. De Franse vestigingen van de sportschoolketen zullen ten tijde van de Tour de France in de kleuren van La Grande Boucle gehuld worden.

foto: ASO
Om te reageren moet je ingelogd zijn.