Supermarktketen E.Leclerc nieuwe sponsor bolletjestrui Tour de France
De ASO heeft met supermarktketen E.Leclerc een opvolger voor huidige sponsor van de bolletjestrui Carrefour. Carrefour heeft aangegeven na 26 jaar te stoppen met het sponsoren van de ASO. Met E.Leclerc neemt een concurrent van de gigantische keten het stokje over.
Michel-Édouard Leclerc, de baas bij het Franse bedrijf, is erg blij met de kans om de Tour de France te kunnen sponsoren. “Het (Tour de France, red.) is het op twee na meest bekeken sportevenement ter wereld. Het laat in drie weken onze prachtige gebieden zien met verbazingwekkende panorama’s. Miljoenen mensen die gepassioneerd zijn voor het wielrennen of simpelweg meedoen in de feeststemming komen samen om te juichen voor het wielrennen. Voor E.Leclerc is de samenwerking met de Tour de France iets geheel natuurlijks”, heeft de supermarktbaas mooie woorden over voor het grootste wielerevenement ter wereld.
Ook Christian Prudhomme, voorzitter van de ASO, is blij dat hij een nieuwe sponsor heeft gevonden. “Ik ben verheugd om te kunnen melden dat we een sponsor hebben gevonden die zo hecht is met haar klanten als de Tour de France is met haar supporters. De bolletjestrui is extreem populair, omdat het symbool staat voor moed. Ik ben er zeker van dat E.Leclerc en de fans van de Tour een goede combinatie zijn”, aldus Prudhomme.
Sur les routes du Tour ! https://t.co/sZQSQjenoD devient partenaire majeur du Tour de France et partenaire officiel du célèbre maillot à pois, dès l’édition 2019. Un partenariat évident pour nos 681 magasins qui mettent en avant leurs régions tout au long de l’année ! #TDF pic.twitter.com/aAGzH8Jk7F
— Bons Plans E.Leclerc (@LeclercBonPlan) September 17, 2018
Om te reageren moet je ingelogd zijn.