Tim Wellens met twijfels richting Eneco Tour
Foto: Sirotti
maandag 19 september 2016 om 11:23

Tim Wellens met twijfels richting Eneco Tour

Tim Wellens ziet zichzelf niet als favoriet voor de eindoverwinning in de Eneco Tour. De 25-jarige Belg was de afgelopen twee edities de sterkste, maar heeft voorafgaand aan de editie van dit jaar twijfels. “Dit jaar wordt het moeilijk om mezelf op te volgen”, zegt hij op de site van zijn ploeg Lotto-Soudal.

Zijn vormpeil is op dit moment minder dan gewenst. “Eerst en vooral ben ik niet zo goed als ik had gehoopt. Na Canada reed ik de GP de Wallonië en het was niet goed. Misschien lag het aan slechte benen of misschien zat de lange reis nog in mijn lijf”, geeft hij aan.

Daarnaast ligt het parcours door het ontbreken van een Ardennenrit hem dit jaar minder. “De etappe die me het beste lag, die naar La Redoute, hebben ze eruit gehaald. Gelukkig zijn de tijdrit en ploegentijdrit niet in ons nadeel. We hebben een sterke ploeg aan de start en we moeten de ploegentijdrit zeker aankunnen. De individuele tijdrit is dan weer dezelfde als in 2014. Het is een volledig vlak parcours en dat is niet meteen in mijn voordeel, maar met goede benen mag er geen probleem zijn”, geeft hij aan.

Wellens denkt dat de slotetappe de beslissing gaat brengen. “Dit jaar wordt de laatste rit, die naar Geraardsbergen, de belangrijkste. Verder zullen ook de bonificatieseconden belangrijk zijn en de tijdrit. Na de tijdrit op de tweede dag zal het wel snel duidelijk worden of ik kan meedoen voor het algemene klassement.”

De Eneco Tour start vandaag met een vlakke openingsrit in Friesland. Aanstaande zondag is de slotetappe naar Geraardsbergen.

RIDE Magazine
1 Reacties
19-09-2016 11:30
Je kan het team voor de TTT inderdaad niet slecht noemen, echter staan er hier gewoon enkele teams aan de start die hier gewoon een topteam voor hebben (Etixx, Movistar, BMC). Zelfs met ardennenetappe was het lastig geweest die achterstand op te halen denk ik en nu lijkt me dat gewoon onmogelijk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine