Tinkoff-Saxo gaat voor Rafal Majka in Waalse Pijl
Rafal Majka is morgen de kopman van Tinkoff-Saxo in de Waalse Pijl. Bij de Russische formatie krijgt ook Roman Kreuziger een beschermde rol tijdens de Ardense klassieker met aankomst op de Muur van Huy.
Majka ziet verschillende mogelijkheden voor zijn ploeg. “In de Amstel Gold Race heb ik gezien dat zowel Valgren en Kreuziger in goede vorm zijn. We hebben dus meerder opties”, zegt de Pool op de website van zijn ploeg. “Het is wel lastig om te weten waar ik precies sta, aangezien dit mijn eerste wedstrijd is na de Ronde van het Baskenland. Maar ik hoop dat ik van voren mee kan doen als we voor de laatste keer de Muur van Huy oprijden.”
Ploegleider Sean Yates hoopt dat Tinkoff-Saxo een belangrijke rol kan spelen in de Waalse Pijl. “In de Amstel hebben we bevestiging gehad dat het me de conditie van de renners goed zit. Nu met Rafal erbij hoop ik dat we een bepalende kracht in de wedstrijd kunnen zijn.”
Yates geeft wel aan dat zijn renners niet de favorieten zijn voor de zege. “Rodriguez en Valverde zijn sterk, maar ik hoop dat Rafal een topuitslag neer kan zetten op de Muur.”
Selectie Tinkoff-Saxo voor Waalse Pijl 2015 (22 april)
Rafal Majka
Roman Kreuziger
Manuele Boaro
Robert Kiserlovski
Evgeni Petrov
Ivan Rovny
Chris Anker Sørensen
Michael Valgren
Kreuziger daarentegen moet gewoon een duo-attack afspreken met Rolland. Je weet maar nooit wat daaruit voorkomt.
Dat zou een gedroomde alliantie zijn. En er zijn meerdere combo's mogelijk. Ik ben wel bang dat de zaken, rond het 'kopen' van overwinningen door Vino, andere renners hebben afgeschrikt om soortgelijke deals te sluiten in een kopgroep. Het loont letterlijk niet meer om een aanval tot de meet vol te houden, behalve als je wint.
We moeten kortom meer renners hebben die zich kunnen schikken in een grote kans op niet slagen, en een mede-aanvaller in dat geval de zege gunnen.
Majka rijdt geen Giro. Wel de Tour en de Vuelta. Misschien verklaart dat al iets van jouw kritiek...
Helemaal mee eens. Gewoon met een aantal klasbakken, die toch geen kans maken in het eindsprintje de laatste 500 meter, in de slag gaan. Ik zei het al eerder: wat is er mis met de avond tevoren in de wielerhotels even strategische kamerbezoeken afleggen tussen ploegleiders? En dan de morgen erna met een paar man wegrijden en oorlog maken. Liever koers maken en eervol verliezen dan dit makke koersgedrag waarin je toch opgevreten wordt door de specialisten op het laatste puistje.
say no more
Kreuziger was dus de beste man