‘Tony Martin naar LottoNL-Jumbo’
Tony Martin gaat in september een tweejarig contract tekenen bij LottoNL-Jumbo, meldt Cyclingnews. De 33-jarige tijdritkampioen staat momenteel onder contract van de Zwitserse formatie Katusha-Alpecin. Martin is op dit moment druk met revalideren na zijn val in de Tour de France.
LottoNL-Jumbo heeft geen commentaar gegeven aan de website over de mogelijke komst van de viervoudig wereldkampioen tijdrijden. Mocht Martin tekenen bij LottoNL-Jumbo, dan zal hij een belangrijke rol kunnen hebben als knecht in het middengebergte en kan hij de kansen voor de Nederlandse ploeg in ploegentijdritten vergroten.
Maar dan moet Martin wel terug komen op zijn niveau van de afgelopen jaren. De tijdrijder won vijf ritten in de Tour en twee in de Vuelta. Ook heeft hij korte rondes als Parijs-Nice, Eneco Tour en de Ronde van Peking op zijn erelijst staan. In de meest recente Tour de France kwam de Duitser ten val en liep daarbij een breuk in de wervelkolom op. De bedoeling was dat Martin zou terugkeren in koers in de Deutschland Tour, maar dat plan heeft Martin uitgesteld.
Ploegen als Bahrain-Merida, Emirates, Bora-Hans Grohe en Katusha. En in mindere mate Movistar, Trek en Astana, die hebben misschien wel (veel) geld. Maar dat zijn geen ploegen, dat zijn vooral vreemdelingenlegioens of heel eenkennige ploegen gebouwd rondom 1 of 2 renners. De rest is bijzaak.
Bij TLJ rijden zo veel renners de laatste tijd zo hard, dat ik nu vooral op versterking bij Sunweb hoop.
Sunweb leidt liever zelf renners op, er zullen wel wat versterkingen komen maar hun insteek is nu eenmaal een andere.
Cyclinglover - 14 augustus 2018 om 11:48
Kittel terug naar Sunweb?..., dan heb je toch het e.e.a. gemist de afgelopen jaren...!
Gezien Martin’s resultaten van dit jaar zit het er nog altijd in denk Ik, als hij echt weer blessurevij kan koersen. Bovendien is men in het peleton nog altijd bang voor zijn gigantische inhoud, er moet Alleen wat slimmer mee omggegaan worden.
En zijn inzetbaarheid op alle tereinen behalve het hooggebergte maakt hem de ideale knecht voor een team dat de tour wil winnen, ondanks dat het niet Meer de winnaar is van welleer.
Iemand maakt De vergelijking Met JVDB? Niet terecht, want klasseert weldegelijk zeer kort als Het er op aan komt, en past in de tijdrit cultuur die LTJ heeft opgebouwd. Bovendien is Het iemand Met intrinsieke eigen motivatie, ipv Boom die constant aangeport moet worden.
(Verder niets tegen Boom, maar als je moet kiezen Is de keuze snel gemaakt, vooral Met Het oog op tour winst.)
Je zult nu niet meer voor Martin de hoofdprijs betalen en eigenlijk is het wel een logische keuze dan.
Weet eigenlijk niet hoe belangrijk Martin voor Kittel was en voor Groenewegen kan zijn. Tuurlijk een ijzersterke tempo rijder maar zag hem dacht ik niet zo vaak in de laatste 2-3 km, het wringen zeg maar om echt de sprint aan te trekken. Meer de man voor de laatste 10 km die het op het laatst mag laten lopen. Plus natuurlijk op kop rammen en gaten dicht rijden, dat zal die nog wel kunnen.
Ik denk dat Tony Martin ervoor kan zorgen dat Primoz ook constanter gaat presteren in tijdritten
Bovendien kan hij het verlies in ploegentijdritten voor Primoz en Steven beperken t.o.v. Sky, BMC en Quick-Step Floors
Ten derde zou hij er ook voor kunnen zorgen dat Dylan zijn trein beter in positie komt
Al met al een perfecte aanwinst
V. Aert (hopelijk 2019 al), Teunissen, Martin, Boom, Jansen, Roossen
En dan nog Leezer, van Emden e.d. voor extra ondersteuning.
Ik zou graag zien dat TLJ nog investeert in een kopman voor de Waalse klassiekers. Is het enige vlak waar ze nog niet echt meedoen, al is dat voor volgend jaar afwachten met o.a. Roglic...