‘Tony Martin naar LottoNL-Jumbo’
Tony Martin gaat in september een tweejarig contract tekenen bij LottoNL-Jumbo, meldt Cyclingnews. De 33-jarige tijdritkampioen staat momenteel onder contract van de Zwitserse formatie Katusha-Alpecin. Martin is op dit moment druk met revalideren na zijn val in de Tour de France.
LottoNL-Jumbo heeft geen commentaar gegeven aan de website over de mogelijke komst van de viervoudig wereldkampioen tijdrijden. Mocht Martin tekenen bij LottoNL-Jumbo, dan zal hij een belangrijke rol kunnen hebben als knecht in het middengebergte en kan hij de kansen voor de Nederlandse ploeg in ploegentijdritten vergroten.
Maar dan moet Martin wel terug komen op zijn niveau van de afgelopen jaren. De tijdrijder won vijf ritten in de Tour en twee in de Vuelta. Ook heeft hij korte rondes als Parijs-Nice, Eneco Tour en de Ronde van Peking op zijn erelijst staan. In de meest recente Tour de France kwam de Duitser ten val en liep daarbij een breuk in de wervelkolom op. De bedoeling was dat Martin zou terugkeren in koers in de Deutschland Tour, maar dat plan heeft Martin uitgesteld.
Hoe gaat Martin zorgen dat Roglic constanter gaat presteren in tijdritten rijden en waar blijkt uit dat hij niet constant is, behalve een keertje op het einde van de TdF?
BMC valt uit elkaar en heeft QS een serieuze klassementsrenner waar je bang van wordt?
Martin zet Kittel's trein ook zo lekker op de rails?
Als ik die Tolhoek in San Sebastiaan zag, zou hij best wel potentie hebben in de Waalse klassiekers.
Andere vraag: In hoeverre is het al zeker dat de Plus, van Aert en Teunissen komen?
Ben altijd wel fan geweest van De Panzerwagen. Maar na zij vertrek bij Quickstep is ie alleen maar minder geworden.
Zijn leeftijd, i.c.m. de ploegen waar hij voor heeft gereden, maakt dat het niet safe genoeg is. Al hebben ze bij TLJ met VDB bewezen dat ze jeugdzondes wel door de vingers willen zien.
TLJ heeft ook de insteek om renners zelf op te leiden, misschien nog wel meer dan Sunweb aangezien ze geen gearriveerde kopmannen als Matthews en Kelderman halen. Maar net als Sunweb met Ten Dam haalt TLJ nu blijkbaar een ervaren man op een gebied waar ze tekort komen.
Nee, hij is niet betrapt, en dat suggereer ik ook niet. Alleen ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Dat geldt eigenlijk voor alle renners die in de jaren '00 goed presteerden. Maar in het bijzonder voor renners die met dokters als Ibarguren hebben gewerkt.
Bij TLJ kan hij als tempobeul belangrijk zijn voor de sprinttrein, TTT, klassiekersploeg en als steun voor de klassementsrenners op het vlakke. Als het gerucht klopt misschien een gok, maar ook een mooie versterking voor de ploeg.
Martin heeft de ervaring om constant te presteren op top niveau in tijdritten. Roglic kan hier nog wel een stap in maken.
Martin heeft jaren de trein van Kittel bij Quick-Step op de rails gehad.
Vind je veel te pessimistisch over Martin
De vorige meervoudige wks cancellara en rogers waren ook vroeg over hun grootste tijdrit prestaties heen. Cancellara denk ik op ongeveer zelfde leeftijd, rogers iets eerder.
Tijdrijden (50km) gaat ook meet om kracht en relatief minder om duurvermogen dan bijvoorbeeld klassiekers van 250km of grote ronde. Dus logisch dat top iets eerder ligt.