Tweede etappe Driedaagse De Panne prooi voor Kittel (+beeld)
woensdag 28 maart 2012 om 16:41

Tweede etappe Driedaagse De Panne prooi voor Kittel (+beeld)

foto: Sirotti

Marcel Kittel heeft de tweede etappe in de Driedaagse De Panne-Koksijde gewonnen. De Duitser van Project 1t4i won in de massasprint voor Alexander Kristoff en Boy van Poppel. Alexander Kristoff wordt de nieuwe leider.

Na iets meer dan vijftig kilometer koos Jonathan Breyne het hazenpad. Hij kreeg in zijn kielzog Andy Cappelle en Brian Vandborg mee. Hun maximale voorsprong bedroeg zes minuten en veertig seconden. Halverwege de etappe ontstonden een aantal waaiers, maar alles kwam weer samen.

Andy Capelle werd op elf kilometer van de streep als laatste terug gepakt waarna het peloton zich kon opmaken voor de massasprint. Na drie plaatselijke rondes, was Kittel de snelste in de straten van Koksijde.

foto: Sirotti

Driedaagse De Panne-Koksijde 2012
Uitslag etappe 2: Zottegem – Koksijde (216km)

1. Marcel Kittel (duitsland/Project 1t4i) in 4u51m16s
2. Alexander Kristoff (Noorwegen/Team Katusha) allen z.t.
3. Boy van Poppel (Nederland/UnitedHealtcare)
4. Kenny Van Hummel (Nederland/Vacansoleil-DCM)
5. André Greipel (Duitsland/Lotto-Belisol)
6. Jacopo Guarnieri (Italië/Astana)
7. Sebastien Turgot (Frankrijk/ Team Europcar)
8. André Schulze (Duitsland/Team NetApp)
9. Saïd Haddou (Frankrijk/Team Europcar)
10. Alexander Serebryakov (Rusland/Team Type 1-Sanofi)

Algemeen klassement na etappe 2
1. Alexander Kristoff (Noorwegen/Team Katusha) 9u24m51s
2. Jacopo Guarnieri (Italië/Astana) z.t.
3. Maciej Bodnar (Polen/Liquigas-Cannondale) op 1s
4. Fabio Sabatini (Italië/Liquigas-Cannondale) op 2s
5. Steve Chainel (Frankrijk/FDJ-Big Mat) op 4s
6. Sebastien Turgot (Frankrijk/Team Europcar) op 6s
7. Elia Favilli (Italië/Farnese Vini-Sella Italia) z.t.
8. Baptiste Plackaert (België/Landbouwkrediet-Euphony) z.t.
9. Tom van Asbroeck (België/Topsport Vlaanderen-Mercator) z.t.
10. Egidijus Juodvalkis (Litouwen/Landbouwkrediet-Euphony) z.t.
Volledige uitslag en klassementen

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.