UAE-manager legt uit waarom Tadej Pogacar debuteert in Gent-Wevelgem
donderdag 12 december 2024 om 19:23

UAE-manager legt uit waarom Tadej Pogacar debuteert in Gent-Wevelgem

Op het programma van Tadej Pogacar voor 2025 staat (voorlopig) één wedstrijd die hij nog niet eerder reed: Gent-Wevelgem. Vanwaar de keuze om te de debuteren in deze voorjaarklassieker? UAE Emirates-manager Joxean Fernández – beter bekend onder zijn bijnaam Matxin – legt het uit bij Sporza.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

“Bij Tadej moeten we elk seizoen opnieuw op zoek gaan naar nieuwe prikkels en andere wedstrijden”, luidt de verklaring van Matxin. “We willen vermijden dat we met Tadej te veel in onze comfortzone blijven. Zo blijft hij voldoende gemotiveerd om zich klaar te stomen voor een nieuw wielerjaar.”

En dus staat er elk jaar wel een nieuwe koers op het programma van Pogi. In 2023 deed hij voor de eerste keer mee aan Parijs-Nice en de E3 Saxo Classic, in 2024 debuteerde hij in de Giro d’Italia. Van die drie koersen, won hij enkel de E3 niet. Die wedstrijd staat komend seizoen dan ook weer op zijn programma, net als dus Gent-Wevelgem. Het zijn twee wedstrijden die de wereldkampioen mogelijk af kan vinken van zijn bingokaart.

“Het is een aparte wedstrijd met waaiers en onverharde stroken”, doelt Matxin op de Plugstreets. “Een koers die moeilijk is om te winnen. Dat geldt trouwens ook voor Milaan-San Remo. Maar met Pogacar is een moeilijke koers net iets minder moeilijk om te winnen.” De teammanager van UAE Emirates hield, net als Pogacar zelf, de deur voor een deelname aan Parijs-Roubaix ook nog op een kier. “Gent-Wevelgem zal niet de enige nieuwe wedstrijd op Tadejs wedstrijdkalender zijn”, klonk het geheimzinnig.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.