Vuelta 2024: Giro-revelatie Antonio Tiberi heeft podiumambities
Foto: Cor Vos
dinsdag 13 augustus 2024 om 08:58

Vuelta 2024: Giro-revelatie Antonio Tiberi heeft podiumambities

Bahrain Victorious rekent net als in de Giro d’Italia op de diensten van kopman Antonio Tiberi in de komende Vuelta a España. De 23-jarige kopman schonk de ploeg eerder dit jaar nog een vijfde plaats in de Giro en mikt opnieuw op een goed algemeen klassement.

“We zullen proberen om op het podium te komen met Antonio Tiberi”, klinkt het meteen ambitieus bij ploegleider Neil Stephens. “We hopen om nog beter te doen dan zijn vijfde plaats in de Giro en hem deze keer in de top-3 te krijgen. Onderweg zullen we ons niet alleen concentreren op Antonio. Hij kan misschien ook voor een ritzege gaan, maar we hebben nog andere renners die hun geluk kunnen beproeven in ontsnappingen. Antonio is nog steeds een jonge, opkomende renner. Hij is nog in ontwikkeling en we moeten hem de tijd geven om nog beter te worden. In dat kader wordt Damiano Caruso belangrijk. In Burgos kwam hij nog ernstig ten val, maar onze medische staff heeft hem kunnen klaarstomen.”

Tiberi is klaar om de strijd aan te gaan. “Dit wordt mijn derde Vuelta en mijn eerste als kopman. Na de Giro zijn de ambities hoog, maar het is ook de eerste keer dat ik twee grote rondes in hetzelfde jaar rijd. Na een goed trainingskamp op hoogte en de Vuelta a Burgos, die me hielp om weer in wedstrijdritme te komen, voel ik dat mijn conditie goed begint te worden. Het zal een van de zwaarste Vuelta’s van de afgelopen jaren worden door de vele hoogteverschillen, maar normaal gezien moet ik daar juist van kunnen profiteren. Ik hoop dat ik vergelijkbare of zelfs betere resultaten kan behalen dan in de Giro.”

Naast Tiberi en Caruso, brengt de ploeg een selectie aan de start die enorm op klimmende types gericht is. Zo staan ook de Australiër Jack Haig, de Pool Kamil Gradek, de Oostenrijker Rainer Kepplinger, de Kroaat Fran Miholjevic, de Noor Torstein Træen en de Duitse hardrijder Jasha Sütterlin aan de start.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.