Wout Poels is klaar met Frans publiek: “Gekkenhuis”
Foto: Sirotti
zaterdag 25 juli 2015 om 18:38

Wout Poels is klaar met Frans publiek: “Gekkenhuis”

Wout Poels houdt gemengde gevoelens over aan Alpe d’Huez. De Nederlander reed sterk, maar baalt van het publiek. “Het is mentaal best een aanslag”, stelt hij tegenover de NOS. “Die Fransen, dat slaat natuurlijk nergens op. Ze geven niet bepaald een mooi visitekaartje af.”

De Sky-renner somt op wat het publiek deed op de beklimming: “Boegeroep, middelvingers opsteken, je bijna van de fiets slaan, dat soort dingen. Ik moet zeggen: complimenten aan bocht zeven, want daar ging het er gelukkig wél normaal aan toe, maar de rest hier in Frankrijk… gekkenhuis.” Poels is er klaar mee. “Met die Fransen wel. Laatst zei iemand tegen mij: Frankrijk, dat is echt een heel mooi land, het is alleen jammer dat er allemaal Fransen wonen. En daar ben ik met vandaag wel mee eens.”

De Nederlander heeft desondanks veel werk kunnen doen voor zijn kopman. “Het is een supermooie ervaring voor mij om in zo’n ploeg te rijden en af en toe op sleutelmomenten aanwezig te zijn. Ik had een paar jaar geleden nooit kunnen denken dat ik van zo’n ploeg deel uit zou maken.”

RIDE Magazine
120 Reacties
1 2 3 5
25-07-2015 18:44
Moeten er nu weer mensen zeggen dat dit de Sky PR-machine is die dingen zou verzinnen en overdrijven?

Het is echt een absolute schande.
Edit redactie: Niet doen.
25-07-2015 18:46
En hypocriet....getuige het feit dat Virenque een volksheld is.
25-07-2015 18:48
Tja, als wij zo over alle Fransen gaan denken dan is het de pot die de ketel verwijt. Laten we er maar van uit gaan dat er ook veel Fransen zijn die wel fatsoenlijk zijn. De reactie hierboven is gewoon racisme...
25-07-2015 18:50
@ rput:

Wij behoren tot hetzelfde ras als de Fransen. Just saying. ;)
25-07-2015 18:50
Kom op LL, wat een belachelijke en primitieve reactie.
25-07-2015 18:51
Ik heb me de laatste dagen mateloos geïrriteerd van het wangedrag van de supporters en met name de hetze tegen Team Sky. Dit zullen heus niet alleen de Fransen zijn (de tuffende man gisteren was een Italiaan), maar dit kunnen absoluut geen wielerfans zijn. Wat ik erg jammer vind is dat de ASO nergens afstand neemt van dit soort praktijken. Ja, alleen Prudhomme die vind dat we de gele trui moeten respecteren. Ik zag vandaag ook weer één agent per 1000 toeschouwers staan. Dit gaat gewoon snel een keer fout. De Tour maakt zoveel winst ieder jaar, ik vind het behoorlijk schandalig dat er niet meer geïnvesteerd wordt in de bescherming en veiligheid van de renners.
25-07-2015 18:51
@rput Sinds wanneer zijn Fransen een apart ras?
25-07-2015 18:51
edit redactie: niet generaliseren svp
25-07-2015 18:51
edit redactie: niet generaliseren svp

En dit is gewoon typisch voor de Tour, en het is echt stuitend. Ik word hier echt zo boos van, door dit soort idioten (en het zijn geen eens enkelingen meer) wordt de afstand tussen renners en publiek alleen maar groter. En dan heb ik het alleen maar over het gevolg. De acties zelf getuigen van zó weinig respect voor mensen, topsporters of niet. Echt serieus om op te kotsen.

Die uitspraak waar Poels naar refereert is er trouwens niet voor niets..
25-07-2015 18:53
Lol. Uit ervaring weten dat een bepaalde groep het arrogantste volk ter wereld is. Wat een onzin. Je bent duidelijk nog nooit een echte Antwerpenaar zoals mezelf tegengekomen. ;)
25-07-2015 18:55
Ik vraag me af hoe je kunt bepalen of het alleen Fransen zijn, ze riepen "boe", ik weet niet of dat Frans is...
Ik kan mij voorstellen dat Froome niet op zijn gemak reed, mensen laten zich veel te veel opjutten door de media, maar of chauvinisme nu typisch iets Frans is...? Kijk eens op WF zou ik zeggen...!
25-07-2015 18:55
Er is een bepaalde groep nare chauvinistische fransen die dit doet. Het dieptepunt was voor mij dat ze met het schuim op hun bek langs de kant Froome stonden uit te schelden en dat er op een gegeven moment een auto voorbij kwam met Virenque erin en dan keihard staan te klappen. Virenque zat van zijn tenen tot aan zijn kruin vol met doping en dat is dan hun grote held. Hoe naar chauvinistisch ben je dan? Ik snap ook niet dat mannen als Virenque,Jalabert en Hinault dat niet en publique veroordelen want dit loopt de spuigaten uit. Je kan blijkbaar ongestraft een beker pis over iemand heengooien dus zullen meer idioten dit soort dingen gaan doen. Frankrijk maakt geen reclame voor zichzelf met dit gedrag.
25-07-2015 18:55
Mooi, iemand die in de eerste reactie ageert tegen overdrijving en die zelf in die post zegt dat de Fransen een schijtvolk zijn. Mijn god de hypocrisie.
25-07-2015 18:57
@ geitje

Dan lees je mijn reactie niet goed.
25-07-2015 18:58
Ach de Fransen zijn zo nationalistisch als de pest.

Door dit soort toestanden ben ik wel klaar met de toer.
25-07-2015 18:58
11 keer in Frankrijk geweest nooit in een toeristisch gebied en ze zijn zeker een arrogant en een chauvinistisch volk XD maar het is er zo mooi
25-07-2015 18:59
@LL
Als Nederlander geboren in Frankrijk als zoon van twee ouders als francofielen, vind ik dat je veel te generaliserend bent. De Fransen zijn een heel trots volk, daar hebben ze recht toe met zo'n mooi land maar kan inderdaad naar het negatieve doorslaan zoals nu. Wat hier gebeurd is niet goed te praten, maar ik weet pas echt uit ervaring dat dit gedrag enkel door 'hooligans' wordt gedaan en absoluut niet is te vergelijken met de Franse 'Henk en Ingrid'.
25-07-2015 19:00
@LyndaLid - 25 juli 2015 om 18:51 - Bewerkt op 25 juli 2015 om 18:55
Als je in een vlek gaat wrijven, wordt die alleen maar groter hoor...
25-07-2015 19:01
Maar goed dat LL niet op de Alpe d'huez stond, anders had Pinot de etappe niet gewonnen...
Zelfreflectie siert de mens. Een betere wereld begint bij jezelf. Enzovoort.
25-07-2015 19:02
@ Ruben

Maar het blijft niet meer bij enkelingen en uitzonderlijke gevallen. Er is publiekelijk, en door de grote figuren in de Franse sport, ook veel te weinig hard op gereageerd. Bijna nergens is afkeur te lezen, ook via de Tour veel te weinig.

Dit past helemaal in het plaatje van de Fransen. Het meest racistische land van West-Europa, waar alleen de Fransen mogen winnen, werken en zelfs wonen.

@ andries

Wat een slappe opmerking. Ik moedig de renners aan, en doe zeker niet aan boegeroep. Laat staan al het ergere. Je snapt blijkbaar niet waar de woede vandaan komt,
edit redactie: no name-calling svp
25-07-2015 19:03
Het waren echt niet alleen Fransen. Die spuger gisteren was een Italiaan en is opgepakt. Vandaag op de Alp was het een Zuid-Amerikaan die spuugde.

Fransen een "schijtvolk" noemen is generaliserend en slaat werkelijk nergens op. Asociaal volk zie je overal, ook op WF!
25-07-2015 19:03
nou het franse chauvinistische denken en de arrogantie druipt er zolang ik bewustzijn heb wel heel erg vanaf , voorbeelden de franse regie die alleen oog heeft voor fransen ook als er een top 10 rijder lek rijd , of bestel er maar eens een colaatje in het engels met hier en daar een frans woordje er in , en dan die zogenaamde anti dopeurs langs de kant . ik denk dat je het woord racisme verward met realisme.
25-07-2015 19:03
Sky zou er goed aan doen om een Franse toprenner binnen te halen.
25-07-2015 19:04
LL, ga je dit jaar nog op vakantie? Je kan wel wat pootjebaden gebruiken als ik je zo zie reageren de laatste week.

Wout zegt wat je op tv kon zien: de Alpe was een grote haag van boegeroep met uitzondering bocht 7, terwijl bocht 7 nog de grootste angst voor SKY was eerder op de dag, ze waren daar immers bekogeld toch en toegeroepen toch? Complete onzin.

Of wil je het nog eens hebben over het verhaal van al die spiegels die van (naar voren) rijdende SKY-auto's afgetrapt zijn? Ook onzin. Froome hoor je vandaag ook niet meer nu zijn Tour veilig is.
Ik wil het schandalige niet bagatelliseren hoor, maar SKY moet ook niet elk wissewasje opkloppen.
25-07-2015 19:10
Volgens mij zijn een bepaald percentage van de 'supporters' rotte appels. Het publiek bestaat hier grotendeels uit Fransen, dus het aantal Franse rotte appels zal in aantallen groter zijn. Heeft niet heel veel met het Franse volk in het algemeen te maken. Enige wat nog extra mee kan spelen is dat de Fransen graag eens zullen zien dat iemand uit hun eigen land de wedstrijd weer eens kan winnen (maar dat speelt in ieder land).
1 2 3 5

Reacties zijn gesloten.

Om te reageren moet je eerst je e-mailadres bevestigen. Naar account