Youri IJnsen
woensdag 15 januari 2025 om 07:30

Wout van Aert begrijpt vraag om toch WK veldrijden 2025 te rijden, maar ook weer niet

Video Met een voorlopige score van twee overwinningen op drie veldritten deze winter, kriebelt de cross weer bij Wout van Aert. De wijze waarop hij de Superprestige in Gullegem en met name de blubbercross in Dendermonde (Wereldbeker) won, zorgde bij media en fans toch voor de vraag of Wout van Aert zijn crosswinter niet met een week moet verlengen tot en met het WK in het Franse Liévin op 2 februari. Tegenover de camera van WielerFlits schept hij duidelijkheid.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

Vooral na Dendermonde was het talk of the town. Sporza-commentator Ruben Van Gucht vroeg aan co-commentator en oud-wereldkampioen Paul Herygers of Van Aert toch niet moest gaan twijfelen om aan dat WK in Frankrijk deel te nemen, acht dagen na zijn laatst voorziene cross in Maasmechelen op 25 januari. De Belg zelf is er klip en klaar over. “Nee, eigenlijk niet. Ik denk dat ik erom bekendsta dat ik graag een planning maak en daar in principe niet te veel van afwijk als dat niet hoeft. In die zin snap ik de commotie er niet rond.”

Aan de andere kant kan hij er wel inkomen. “Ik snap wel dat de supporters mij er graag bij hebben. Ik vind het ook jammer, zeker nu ik weer in een paar veldritten heb gereden en besefte hoe mooi het is. Ik hoop zeker ooit nog eens terug te keren. Maar ik heb dinsdag ook mijn programma kunnen bekendmaken. Ik denk dat iedereen wel snapt dat ik een heel druk jaar tegemoet ga en met een goede basis moet starten. Daar moet ik me op focussen in deze periode. Of het WK veldrijden in 2025 is uitgesloten, met andere woorden? Ja.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.