Zaakwaarnemer Louis Meintjes: “Probeer zijn toekomst veilig te stellen”
Louis Meintjes - foto: Sirotti
woensdag 7 december 2016 om 09:24

Zaakwaarnemer Louis Meintjes: “Probeer zijn toekomst veilig te stellen”

De vraagtekens rond TJ Sport hebben impact op de renners en hun omgeving. Oud-prof Robert Hunter is momenteel zaakwaarnemer van twee renners die volgend jaar bij de Chinese opvolger van Lampre-Merida rijden: Louis Meintjes en Marko Kump. “Laat ik het zo zeggen. Ik ben er niet honderd procent zeker van dat het team op dit moment genoeg heeft om alles rond te krijgen”, zegt de Zuid-Afrikaan tegen CyclingTips.

Beperkte communicatie
“We gaan nu richting halverwege december en er niets is gegarandeerd. Zoals het artikel van VeloNews al zegt, is het lastig om het management van TJ Sport te pakken te krijgen momenteel. Ze reageren niet echt op iemand. Dat vind ik ingewikkeld”, aldus Hunter. “De laatste twee maanden zijn ze zeer beperkt in hun communicatie naar bepaalde mensen, waaronder ikzelf. Dat heeft duidelijk voor bepaalde bezorgdheid gezorgd een tijd terug.”

Algemeen directeur Giuseppe Saronni was de initiatiefnemer achter het plan met de Chinese investeerders. “Als Saronni vertrouwt op TJ Sport om de ploeg op poten te zetten, dan maak ik mij zorgen voor de volle honderd procent. Maar als hij letterlijk met zijn hand omhoog naar huidige sponsoren als Colnago en Lampre gaat om een oplossing te vinden, dan is er mogelijk een oplossing.”

Hunter is op zoek naar antwoorden. “Eerlijk gezegd van Saronni, van het management van de ploeg. Ze zijn zeer huiverig om informatie te delen.”

Toekomst Meintjes
Door de penibele situatie is ook een streep gezet door het trainingskamp voor december. “De reden die aan iedereen gegeven is, is dat zij hun aandacht volledig richten om het proberen op te lossen van de tekorten voor de UCI. Zij stoppen die aandacht liever in het herstellen van de problemen dan dat zij zich ook nog zorgen moeten maken over het opzetten van een trainingskamp.”

Als zaakwaarnemer probeert Hunter zijn pupillen onderdak te bieden. De vraagtekens rond TJ Sport zetten hem aan het werk. “Ik heb gesprekken lopen momenteel om te proberen zijn toekomst veilig te stellen”, zegt hij over de klimmer Louis Meintjes. “Ik zou zeggen dat Louis’ toekomst wel veilig is, maar het trieste is dat hij niet de enige renner in de ploeg is.”

RIDE Magazine
14 Reacties
07-12-2016 09:33
beetje FC Den Haag verhaal. Chinees wil speeltje maar betaalt niet.
07-12-2016 09:33
Mooie klimknecht voor Kruijswijk.
07-12-2016 09:44
Meintjes zul je vast nog wel ergens onder kunnen brengen, maar voor de meeste anderen zal het een stuk moeilijker worden.
07-12-2016 09:45
Lotto Jumbo even snel geld bij elkaar harken en met oud-collega (hunter) gaan babbelen.
07-12-2016 09:49
T'is nog wel een echte LTJ-renner ook, waarom niet ?
07-12-2016 09:58
Als je Meintjes én Kump neemt hoeft dat gesprek met Hunter niet heel erg lang te duren me dunkt. Meintjes voor de jongerentrui in de Tour, dat moet sponsoren toch aanspreken.
07-12-2016 10:03
Zou zonde zijn als zo'n talent tussen wal en schip dreigt te vallen.
07-12-2016 10:07
Al zou TLJ 'm willen, moeten ze ook nog minstens een NEO aannemen omdat ze al aan de max zitten.
07-12-2016 10:58
Gezien het feit de ploegen in een hoop wedstrijden 1 coureur minder op mogen stellen en dus in feite te grote selecties hebben,vrees ik het ergste voor een hoop coureurs van dit team.
07-12-2016 12:27
Ik denk dat een hoop teams Meintjes er graag bij willen hebben. Voor TLJ zou ik een sprinter proberen op te pikken, Modolo, Kump of misschien Guardini.
Maar echt beroerd voor de renners dat het zo laat in het seizoen mogelijk nog mis gaat.
07-12-2016 12:32
Het lijkt mij sowieso geen optie voor TLJ

Zoals Ties al aangeeft moet een ploeg een vastgesteld aantal Neo's hebben voordat zij 30 renners mogen contracteren.
Met Tankink zitten ze op 29 renners en moet de nr 30 volgens mij een Neo zijn.

Daarmee is de komst van Meintjes uitgesloten.
07-12-2016 15:30
Dat nummertje gaat om het aantal profs, maar als ze nog een neo aannemen zouden ze in theorie ook nog een prof mogen aannemen. Dan zitten ze wel echt op de max.
07-12-2016 16:20
Wie zitten er nog meer bij die ploeg? Als de financiën niet op orde komen is het wel een catastrofale fout van de UCI.
08-12-2016 05:57
In 1995 hield de franse ploeg Le Groupement er ook mee op maar toen was het seizoen al begonnen Ergens in mei meen ik mij te herinneren. Luc Leblanc(toen wereldkampioen) en Thierry Bourguignon reden daar rond.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.