Volg hier de Bretagne Classic-Ouest France 2022
zondag 28 augustus 2022 om 10:35

Volg hier de Bretagne Classic-Ouest France 2022

De Vuelta a España is in volle gang, maar in Frankrijk gaat een ander WorldTour-peloton vandaag van start in de Bretagne Classic-Ouest France. Die klassieker is ook wel bekend als de GP Plouay. Wie volgt Benoît Cosnefroy op als winnaar in deze koers? Met Wout van Aert is er alvast een duidelijke topfavoriet. Volg het hier op WielerFlits!

Net als de voorgaande zes edities zullen de renners tussen start en aankomst in Plouay een lus afwerken door Bretagne. Vooral in de laatste 80 kilometer zijn de nodige hindernissen opgenomen. Zo liggen er twee onverharde stroken op 79,5 en 53,5 kilometer van de streep. Daarnaast liggen er ook een aantal korte beklimmingen op weg naar de lokale omloop in Plouay.

De kans is echter groot dat de beslissing zal vallen op deze eenmaal af te leggen omloop. Het peloton draait daar op met nog 15 kilometer te gaan, waarna de renners eerst de Bosse de Kersoulic (225 meter aan 8,9%, max. 12%) voor de kiezen krijgen. Vervolgens passeren ze de finish en beginnen ze aan de omloop van 11,7 kilometer. Daarin zitten nog de Bosse de Rostervel (1,5 km aan 4,5%, max. 10%), Bosse du Lezot (900 meter aan 5,3%, max. 14%) en – nog een keer – de Bosse de Kersoulic.

Op de top van de laatste beklimming is het nog 3,4 km naar de finish. Na een korte afdaling loopt de laatste strook nog verraderlijk omhoog. Een machtssprinter vindt hier dus een kolfje naar zijn hand. De vraag is echter of een aanvaller er dan al niet met de buit vandoor is. We zullen het vermoedelijk weten tussen 16.40 en 17.10 uur, want dan wordt de finish verwacht. De start is om 10.50 uur. Tien minuutjes later kun je ook al inschakelen op de Eurosport Player. Via andere Nederlandse of Belgische kanalen is de koers niet te zien.

Links
Voorbeschouwing: Bretagne Classic-Ouest France 2022

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #BretagneClassic)

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.